Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Rollercoaster.be wordt niet gesponsord en is evenmin een commerciële website. Elke kleine of grote gift wordt geapprecieerd en wordt gebruikt om deze site draaiend te houden. Ons steunen kan door op onderstaande link te klikken. Alvast bedankt!

* Kalender
september 2010
zo ma di wo do vr za
1 2 3 4
5 6 [7] 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Reclame

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: [WDW Magic Kingdom] Fantasyland Expansie  (gelezen 517 keer)
Cyberduck
Algemeen moderator
V.I.P. Looper
Geslacht: Man

From the Earth to the Moon!

« Gepost op: 08 Februari 2010, 21:51:07 »

Disney heeft grote plannen voor het Magic Kingdom van Walt Disney World. Ze gaan namelijk hun Fantasyland helemaal ombouwen en verdubbelen in grootte. Het oude Fantasyland dat we nu kennen zal blijven bestaan en zal door een kasteelmuur worden afgescheiden van het nieuwe gedeelde, het Fantasyland Forest.

*Eerste fase is voor 2012, de tweede fase is voor 2013, bouw begint dit jaar.
*Dumbo wordt verplaatst en in capaciteit wordt verdubbeld. Ze gaan er gewoon twee naast elkaar zetten. Dumbo zal ook geen wachtrij hebben, maar een systeem waarbij je vrij kan rondlopen in een soort van entertainmentruimte waar je om de beurt met groepen wordt opgeroepen. Een goede oplossing voor gezinnen met kleine kinderen vermoed ik.
*Mickey's Toontown Fair verdwijnt om plaats te maken.
*Goofy's Barnstormer blijft staan, maar krijgt een nieuw thema.
*Er komt een Little Mermaid darkride, "Ariel’s Undersea Adventure", de ride die ook in Disney's California Adventure zal openen. Dit is niet de darkride die ooit voor Disneyland Parijs is ontwikkeld, deze zal gebruik maken van het Phantom Manor/Carnaval Festival/... transportsysteem.
*Er komt een Belle en het Beest gethemed restaurant.

Blueprint (klik):

Maquette (klik):

Hier vind je meer foto's van een maquette voor het nieuwe gebied:
http://www.wdwnewstoday.com/archives/4936

Aankondiging op de D23 beurs, met heel enthousiaste Disneyfans op de achtergrond.
<a href="http://www.youtube.com/v/08W5Os-Wnj0&amp;hl=en_US&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/08W5Os-Wnj0&amp;hl=en_US&amp;fs=1&amp;</a>

Bronnen:Screamscape

Ik vind het in ieder geval goed dat ze Fantasyland aanpakken, het is daar toch echt een triestige betonnen bedoeling met lelijke geveltjes op dit moment in vergelijking met Parijs.  Smiley

De Rosse
Margiman
V.I.P. Looper

De mijn ook....

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Februari 2010, 13:32:29 »

1 woord: WAUW!  Shocked Dat gaat er echt prachtig uitzien!! Bedankt voor de informatie Wouter!
Catscratch
... NaHTaZu!
Team
V.I.P. Looper

Vroem Vroem!

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Februari 2010, 15:31:04 »

De concepts zien er idd knap uit .... 'k vind nergens een Fantasyland knap voorlopig, dus yay! Smiley

http://www.mirrorshades.be
"It's a funny thing about a Porsche. There's the moment you know you want one. There's the moment you first own one. And for the truly afflicted there's a decade or two that passes in between." -- Porsche
Crazyman
Mr. Subway
Team
V.I.P. Looper

Certainly bitten by Black Mamba!

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Februari 2010, 12:19:26 »

't Kan alleen maar een verbetering worden! Cool
Thx voor de info, Wouter!

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg ...
Geronimo
V.I.P. Looper

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Februari 2010, 22:45:44 »

Tof! Dat ziet er werkelijk fantastisch uit! Waren er bij vanaf de opening van DLP geen plannen om daar een attractie te bouwen rond "De Kleine Zeemeermin"? Of is de attractie op deze maquette iets totaal anders?

Since, my friend, you have revealed your deepest fear,
I sentence you to be exposed before your peers.
Tear down the wall!
(Pink Floyd - The Wall - The Trial)
Cyberduck
Algemeen moderator
V.I.P. Looper

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Februari 2010, 23:22:26 »

Tof! Dat ziet er werkelijk fantastisch uit! Waren er bij vanaf de opening van DLP geen plannen om daar een attractie te bouwen rond "De Kleine Zeemeermin"? Of is de attractie op deze maquette iets totaal anders?

Die plannen waren er en zijn zelfs redelijk uitgebreid uitgewerkt in die tijd. Maar de minder goede start van DLP heeft roet in het eten gegooid en de attractie is nooit gebouwd. Als ik de nieuwe concept arts bekijk zie ik wel scenes die overeenkomen maar het is volgens mij verre van dezelfde darkride. Om te beginnen had die van Parijs Peter Pan's Flight achtige karretjes en deze heeft Clamshell (Phantom Manor, carnaval Festival) achtige bakjes. Ik denk dat deze rit ook kwalitatiever is eigenlijk, zoals ze zelf zeggen E-ticket waardig.

Altijd leuk om boven te halen is de digitale reproductie van de versie in Parijs, die een aantal jaren geleden als bonusmateriaal op een Little Mermaid DVD is gesmeten.  Smiley

<a href="http://www.youtube.com/v/cHh4ci2kn_k&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/cHh4ci2kn_k&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1&amp;</a>

Benji
Ik ben een Jedei!
V.I.P. Looper

Benji'ke

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Februari 2010, 12:40:52 »

Da zou er best indrukwekkend uitgezien hebben moet ik toegeven.

Veel beloven, weinig geven doet een dwaas in vreugde leven!
DenDeb
Freddy Queen
V.I.P. Looper

I'M A HAPPY CAMPER!

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Februari 2010, 19:58:23 »

Dat ziet er echt goed uit! Ik ben benieuwd naar het resultaat!

I Love My Brick!
Geronimo
V.I.P. Looper

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Februari 2010, 20:07:50 »

Altijd leuk om boven te halen is de digitale reproductie van de versie in Parijs, die een aantal jaren geleden als bonusmteriaal op een Little Mermaid DVD is gesmeten.  Smiley
Wow! Mercikes Smiley.

Ook best interessant om te zien: na wat "gegoogel" heb'k het fragment teruggevonden waar'k die Little Mermaid ride uit herinner! 'T komt uit de uitzending rond de opening van Eurodisney:

http://www.dailymotion.com/video/xjwne_eurodisney-ouverture-tv-partie-4_travel (vanaf 8:00)

Het lijkt erop dat het "Be our Guest" restaurant ook voor DLP gepland stond! Voor de rest vind'k de maquette van de "MGM studio's Europe" ("Opening date: 1995" Wink) ook wel leuk om zien, net als de hele openingsceremonie trouwens. Smiley
« Laatste verandering: 23 Februari 2010, 20:11:59 door Geronimo » Gelogd

Since, my friend, you have revealed your deepest fear,
I sentence you to be exposed before your peers.
Tear down the wall!
(Pink Floyd - The Wall - The Trial)
Cyberduck
Algemeen moderator
V.I.P. Looper

« Antwoord #9 Gepost op: 23 Februari 2010, 21:29:35 »

Het lijkt erop dat het "Be our Guest" restaurant ook voor DLP gepland stond!

Het was wel ietsje spectaculairder.  Smiley

De Beauty and The Beast attractie die voor DLP op het programma stond was eigenlijk een soort van update van de Tiki Room (toch nog altijd DE animatronic show). Gasten zouden in het kasteel van het Beest in een theater gaan zitten en begroet worden door een animatronic Lumier. Daarna volgde het Be Our Guest nummer, compleet met dansende borden, kopjes, kaarsen,... Het hoogtepunt van de attractie zou een Beest animatronic zijn geweest van meer dan twee meter. WDI had zichzelf de technische uitdaging opgelegd om een super realistisch figuur van te maken, al zeker omdat op het einde van de show het Beest moest transformeren in een echte acteur.

Lees heel de beschrijving HIER!

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

CONTACT  |  TEAM  |  COLOFON